مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

معرفی مفاهیم بازاریابی

 


پایان گرفتن جنگ سرد در دهه 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه‌ای برای ایجاد زیر ساختهای مناسب اقتصادی انجامید. در این دوران اروپای غربی به ایجاد بازاری مشترک با 324 میلیون مصرف کننده روی آورد و اروپای شرقی به صورت بازاری آماده برای محصولات غربی در آمد.

ادامه مطلب ...

چطور پولدار می‌شوید؟



در این‌که همه‌مان دنبال پول هستیم و می‌خواهیم راحت زندگی کنیم، هیچ شکی نیست

اما قبل از هر چیز باید بدانیم که بعد از داشتن مال و اموال فراوان که برای‌مان رؤیایی بزرگ است، چه کار می‌خواهیم بکنیم. لطفا خنده‌تان نگیرد و نگویید که بگذارید به آن برسیم، بعدا فکر می‌کنیم. طبق آمار، آرزوی 70درصد مردم این است که بعد از پولدارشدن، تنها خودنمایی کنند و آنچه مدت‌ها خواهانش بوده‌اند را بخرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و هر شب قبل از خواب، خودتان را در اتومبیل آخرین سیستم‌تان تصور می‌کنید، در حالی که پالتویی گران‌قیمت به تن کرده‌اید، کیف پولتان پر از چک‌پول‌های طلایی است و دیگر هیچ غم و غصه‌ای بابت پرداخت بدهی و قسط و وام ندارید و... راه را اشتباه رفته‌‌اید چرا که تصور شما از داشتن پول فراوان، بسیار سطحی و بدون عمق است.

ادامه مطلب ...

چگونه به شغل خود علاقه مند باقی بمانیم

خیلی از مردم از شغل خود راضی نیستند.

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که افراد به شغل خود بی علاقه باشند و شب ها با کوله باری از فشار روحی و استرس به خانه بروند.استرس موجب می شود فرد بی حوصله و بدخلق شود و نتواند رابطه ی خوبی با خانواده خود برقرار کند.

این روزها یافتن فرصت های شغلی از همیشه دشوارتر شده است.این یکی از دلایلی است که باعث می شود افراد در کاری که اصلاً دوست ندارند باقی بمانند. واقعیت این است که کنار آمدن با مشکلاتی مثل فقر و گرسنگی بسیار دشوارتر از انجام کاری است که به آن علاقه نداریم

ادامه مطلب ...

در محل کار، خوب ، لباس بپوشید

امـروزه هـمـه چـیـز بـا ســرعت شگفت انگیزی در حال حـرکت است.از آنجا که مردم این روزها با کمبود وقت مـواجه هستـنـد، فـقـط چـیـزهـایـی کــه به چشممان میخورد توجهمان را جلب میکـند. این چیزها تبلیغات، جـلد مـجــلات و روزنــامه ها، بسته بندی محصولات و البته آدم ها هستند.

چـون خیلی مشغول هستیم و سرمان شلوغ است، ظاهر مسائل اهمیت بیشتری پیدا میکــند. این روزها
بر خلاف گذشته فقط ظاهر افراد است که اولین و آخرین تاثیر را روی ما می گذارد و نشان دهنده ی رفتار و شحصیت افراد است. در محیط کاری این مسئله بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت پیدا می کند

ادامه مطلب ...

چند نکته برای کار کردن با خانم ها

اگر رئیس جدیدتان یک زن است، یا اگر به قسمتی از اداره مـنـتـقل شـده اید کـــه مجبورید با همکاران خانم کار کنید،اگر منشی خانم دارید  ، اگر در فروشگاه یا کارگاه با  خانم ها همکار هستید ، زمـانـش رسیـده است که مهارت هایی را برای کار کردن با آنها یاد بگیرید.

مـردهـا و زن هـــا در یک محیط اجتماعی به طرق مختلفی فکر و عمل می کنند.
اما بـا مسـائـل کـــاری چگونه برخورد مینمایند؟


 

ادامه مطلب ...

مشکلات واقعی در کسب و کار مجازی

شرکتهای آنلاین برای استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع استراتژیک، باید شرایطی را در نظر داشته باشند. نخستین شرط این است که اینترنت باید ظرفیت ایجاد ارزش را داشته باشد. بدین مفهوم که یا هزینه های قبلی شرکت را کاهش دهد، یا درآمد آن را به نسبت زمان، پیش افزایش دهد.نکته ای که باید ذکر شود این است که داشتن یک منبع، در صورتی موجب کسب مزیت رقابتی است که شرکتهای رقیب به آن دسترسی نداشته باشند، بنابراین در اینجا شرط دوم مطرح می شود.

ادامه مطلب ...

بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان می باشد.

ادامه مطلب ...

قدرت تشکر کردن

برای رعایت نزاکت و احترام در محیط کار وقت نداریم. به راستی این رسوم قدیمی به فراموشی سپرده شده است.
از این‌ها گذشته چطور راضی می‌شوید، در حالی که وقت خود را به خوش‌مشربی می‌گذرانید؛ رقبای‌تان روز به روز پیشرفت کنند.

ادامه مطلب ...

چگونه سلامت تجارت خود را تضمین کنیم؟

آیا می توانید تصور کنید که در سن 90 سالگی همراه نوه های خود به کوهنوردی بروید و قدرت بدنی شما از افراد 20 ساله بیشتر باشد؟ و بتوانید از این راه میلیون ها دلار درآمد کسب کنید؟
یکی از قهرمانان زیبایی اندام، جک لالن Jack LaLanne به تازگی به سن نود سالگی رسیده است. او حتی در این سن آمادگی جسمی کاملی دارد و هنوز هم در حال کسب درآمد از همین راه است. چگونه ممکن است؟

ادامه مطلب ...

چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟

اگر قصد دارید فعالیت جدیدی را در دنیای تجارت آغاز کنید، من از این تصمیم حمایت می کنم. اما آیا برنامه ای مشخص برای این کار در نظر گرفته اید؟ منظورم یک" برنامه" با حرف "ب" بزرگ و برجسته است. در غیر این صورت اقدام شما چیزی جز خیال پردازی بیهوده نخواهد بود.

ادامه مطلب ...

آیا از سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات خود برای فروش استفاده

اگر شما فروشنده ای هستید که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی هستید که به افراد خدمات ارائه می کنید، در هر صورت گاهی مجبور خواهید شد که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری برسانید.
موفقیت در توجیه مشتریان، موفقیت در تجارت است.
خبر خوش آنکه برای تهیه یک پیام تأثیرگذار احتیاجی نیست که شما یک نویسنده یا سخنران حرفه ای باشید. به آسانی می توانید با استفاده از 3 راهکار زیر نتایج غیر قابل باوری را بدست آورید.

ادامه مطلب ...

رازهای ثروتمندان، راز میلیونرهای خودساخته

افراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر و برتر از شما نیستند. اما آنها از یک سری اسرار ویژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز میتوانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.


 

ادامه مطلب ...

سه مفهوم برای انتخاب معیارهای بازاریابی

برای شناسایی فاکتورهای موفقیت و معیارهای اندازه گیری آن ابتدا باید درک درستی از اهداف شرکت خود داشته باشید. شرکت تازه تاسیسی که به دنبال وارد کردن جنس خود به بازار است مسلما" اهداف متفاوتی نسبت به شرکت بزرگی دارد که می خواهد روابط نزدیک تری با مشتریان خود برقرار نماید.
اما تمام افرادی که قصد انتخاب معیارهایی برای سنجش عملکرد بازاریابی دارند باید عواملی را در نظر بگیرند که اثرات مثبت سه مفهوم زیر را داشته باشند:
1- جذب مشتری.
2- حفظ مشتری.
3- کسب درآمد.

ادامه مطلب ...

مفاهیم بازاریابی

یک استاد دانشگاه مفاهیم بازاریابی را با مثال‌هایی جالب برای دانشجویانش  بازگو می‌کند:

۱- دختری دلربا را در جشنی می‌بینید، به سراغش می‌روید و می‌گویید: “من بسیار ثروتمند هستم، با من ازدواج کن!”

این بازاریابی مستقیم (بی واسطه) است.

ادامه مطلب ...

آموزش بازاریابی - قسمت پنجم

اصل بعدی که می‌بایست بیش از هر چیز دیگری به آن اهمیت دهید، پیگیری است زیرا بدون پیگیری مستمر و برنامه‌ریزی شده تمامی زحماتی که تاکنون برای این کار کشیده‌اید بسادگی خالی کردن یک لیوان آب به باد داده‌اید.

در ارتباطی که برای پیگیری با افراد برقرار می‌کنید اجازه دهید مخاطب سئوالات خود را بپرسد و پس از پاسخگویی بازخورد آن را بر مبنای روش معرفی کالای خود دریافت کنید.

ادامه مطلب ...