مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

میلیونرهای اینترنتی

امروزه نسل جدیدی از میلیونرها بوجود آمده اند که چند صفت مشترک دارند. غالب آنها جوان هستند ، آنها افرادی علاقه مند به کامپیوتر هستند و از پدیده ای بنام اینترنت برای کسب درآمد استفاده کرده اند و به ثروتهای هنگفتی دست یافته اند. این افراد همان میلیونرهای اینترنتی هستند. بسیاری از شما نیز شاید جوان و باانرژی هستید و با کامپیوتر آشنایی دارید و مطمئن هستم در بین شما افراد زیادی وجود دارند که مهارتشان در کار با اینترنت ، بسیار فراتر از حد معمول است. پس چرا شما یکی از دارندگان کسب و کار اینترنتی نباشید؟

ابتدا بهتر است منظور خود را از کسب و کار اینترنتی بیان کنم. متاسفانه عده ای با تبلیغات خود این ذهنیت اشتباه را بوجود آورده اند که برای کسب در آمد در اینترنت باید به راههای بی ارزشی مانند کلیک کردن تبلیغات ، خواندن ایمیل و ... پرداخت و بهترین روش درآمد را ، خرید و فروش در بازارهای بورس می دانند. ولی من در مورد کسب و کاری واقعی صحبت می کنم. یعنی محصولی باارزش برای فروش داشته باشید و از طریق یک وب سایت اقدام به فروش محصول و کسب درآمد کنید.

مهمترین مانع برای شروع کسب و کار اینترنتی ، باور نداشتن این روش بعنوان راهی عملی برای کسب درآمد است. به گفته جک تراوت – مشاور بازاریابی شرکتهای میلیون دلاری – ذهنها ترس از تغییر دارند. بنابرین تنها زمانی اقدام به کاری جدید می کنند که آن کار بسیار رایج شده باشد.  حدود 14 سال پیش در دانشگاهمان سرویس اینترنت راه اندازی کردند و پنج کامپیوتر برای استفاده از آن اختصاص داده بودند. تا چند ماه این کامپیوترها خالی بودند و کسی سراغ اینترنت نمی رفت! در آن زمان توانستم نرم افزار رایگان کوچکی برای پخش فایل های صوتی دانلود کنم. دوستان من این موضوع را باور نمی کردند. آنها می گفتند نرم افزار با فلاپی منتقل می شود و نه از طریق چند سیم که به اینترنت متصل است. امروزه دانلود کردن امری بسیار ساده بنظر می رسد، زیرا افراد زیادی را می بینیم که در حال دانلود هستند!

راز موفقیت کارآفرینان در این است که کاری را قبل از رایج شدن آن انجام دهند. برای ایجاد انگیزه بیشتر به این مثال توجه کنید.

یانیک سیلور کار خود را در آپارتمان کوچک خودشان آغاز کرد. اوتنها 1800 دلار برای شروع در اختیار داشت. اوبدون هیچ کارمندی و تنها با کمک همسرش توانست 12 میلیون دلار سود کسب کند. او انواع کتابهای الکترونیکی در زمینه های مختلف مانند تناسب اندام ، و روشهای کار در خانه می فروشد. تعداد بازدیدکنندگان سایت او، از بسیاری از سایتهای شرکتهای میلیون دلاری بیشتر است. عکس او تابحال بر روی جلد معروفترین مجلات دنیا چاپ شده است.

او در 14 سالگی در شرکت تجهیزات پزشکی پدرش مشغول به کار شد. او همواره بدنبال فرصتی بود تا کار جدیدی را پایه گذاری کرده و برای خودش کار کند. ایده فروش مستقیم برای او جذابیت زیادی پیدا کرد و با خواندن چند کتاب با روشهای فروش مستقیم آشنا شد. یک شب وقتی در رختخواب بود ، ناگهان ایده فروش از طریق سایت به ذهنش رسید. او از رختخواب بیرون آمد، به سراغ کامپیوترش رفت و فایل گرافیکی را که طراحی کرده بود ، در سایتی به معرض فروش گذاشت. صبح وقتی از خواب بیدار شد، ایمیلی دریافت کرد که در آن نوشته شده بود 29 دلار به حساب او واریز شده است. او این موضوع را شیرین ترین تجربه خود در کسب و کار می داند. او بلافاصله مطالعات خود را در زمینه تجارت اینترنتی آغاز کرد. او تنها در چند سال توانست از یک درآمد معمولی به درآمد یک میلیون دلاری برسد. و نکته جالب آن است که کل درآمد او از طریق اینترنت بود. او قبل از 31 سالگی یک میلیونر بود. او سپس با برنامه ریزی و تلاش فراوان تواست تنها در یک سال درآمد خود را سه برابر سازد. او هم اکنون علاوه بر کسب و کار اینترنتی سمینارهایی برگزار می کند و رازهای موفقیت اینترنتی را برملا می سازد. بسیاری از افراد سرشناس در حوزه کسب و کار ، در سمینارهای این میلیونر جوان شرکت می کنند.

بسیاری از افراد با شروع تجارت اینترنتی از روز اول درآمدی کسب نخواهند کرد. حتی شاید ماهها بگذرد تا کسب درآمد آغاز شود. اگر چند ماه پیش این کار را آغاز می کردید، شاید امروز صاحب کسب و کار اینترنتی بودید. اگر این توانایی را در خود می بینید به چند نکته توجه کنید. هیچگاه بدنبال بهترین زمان نباشید، بهترین زمان همین امروز است. از یادگیری در مورد اینترنت نترسید، مطمئن باشید از بسیاری از درسهایی که در دبیرستان و یا دانشگاه گذرانده اید ساده تر است. منتظر امکانات بهتر نباشید، بسیاری از افراد موفق بدون هیچ امکاناتی کار خود را آغاز کرده اند. بیل گیتس برنامه نویسی را بدون داشتن کامپیوتر آغاز کرد و در ازای کار شبانه ، به او امکان استفاده از کامپیوتر را می دادند.

بهترین روش برای شروع کسب و کار اینترنتی، داشتن یک محصول آموزشی است که در شماره های قبل عصرشبکه به آن پرداخته ایم. برای ساختن وب سایت نیز نیازی به دانستن برنامه نویسی ندارید. برنامه های نوشته شده آماده ای وجود دارند که در چند ساعت می توانید بنا بر نیازهای خود آنها را تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه واژه  CMS را در گوگل جستجو نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کسب و کار اینترنتی به سایت www.iraninic.com مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد