مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

ایمیل مارکتینگ – راهی ارزان برای تبلیغات

بحث بازاریابی ایمیلی این روزها بسیار داغ است. شرکتهای زیادی به این روش تبلیغات روی آورده اند و نتایج مطلوبی بدست می آورند. در این روش ، صاحب کسب و کار ، یک ایمیل تبلیغاتی جذاب آماده می سازد و آنرا به یکباره برای هزاران و حتی میلیونها مخاطب ارسال می کند. سپس پدیده ای بسیار شیرین روی می دهد، تماسها آغاز شده و فروش بیشتر می شود.

بازاریابی ایمیلی مخصوصا برای دارندگان وب سایت بسیار موثر است. وقتی شخصی ایمیل شما را می خواند می تواند مستقیما به وب سایتتان وارد شود و اطلاعات بیشتری کسب کند. اگر در اینترنت جستجو کنید ، اطلاعات زیادی درباره این نوع تبلیغات خواهید یافت. در این مقاله بصورت مختصر به مراحل این کار خواهیم پرداخت.

برای اجرای تبلیغات از طریق ایمیل ، به پایگاهی از آدرسهای ایمیل نیاز دارید. در کشورهای دیگر ، معمولا شرکتهایی وجود دارند که کارشان تهیه بانک ایمیل و فروش آن به صاحبان کسب و کار است. این بانکها معمولا قیمتهای بالایی دارند و برای تهیه آنها باید چندصد دلار بپردازید. شما می توانید مشخصات مخاطبان خود را انتخاب کنید. مثلا می توانید بانکی بخرید که در آن ایمیل تمامی جوانان یک شهر که به ورزش فوتبال علاقه مند هستند ، جمع آوری شده است. در ایران نیز افرادی اقدام به فروش آدرسهای ایمیل افراد فارسی زبان نموده اند. البته شخصا تجربه خوبی از این افراد ندارم ، چون 2 بار اقدام به خرید کردم و هر در هر دو خرید مشاهده کردم، بانک ایمیل کاملا ناشیانه جمه آوری شده و ایمیلهای تکراری زیادی در هرکدام وجود دارد و بخشی از ایمیلها اشتباه هستند. نکته مهم دیگر آن است که ایمیلهایی که دسته بندی نشده اند ، ارزش زیادی ندارند. مثلا می خواهیم محصولی را به مدیران شرکتها بفروشیم. با ارسال ایمیل بصورت عمومی ، درصد بسیار کمی از مخاطبان ، مدیر شرکت هستند. و بنابرین بازده این تبلیغات بسیار پایین خواهد بود.

اگر وب سایت دارید می توانید خودتان اقدام به جمع آوری آدرسهای ایمیل و مشخصات بازدید کنندگان نمایید. آیا تابحال توجه نموده اید که چرا شرکتهای معتبر در سایتشان محصول یا اطلاعات باارزشی قرار می دهند و سپس حاضرند آنرا در صورت عضو شدن شما ، برایگان در اختیارتان قرار دهند؟ هدف از این کار ساخت فهرستی از مشخصات علاقه مندان است. و سپس می توان از این فهرست برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده نمود.

پس از داشتن بانکی از آدرسهای ایمیل مناسب ، نوبت به ارسال آنها می رسد. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که ادعا می کنند ، می توانند چندین هزار ایمیل را در زمان کمی بفرستند. این نرم افزارها به دو صورت کار می کنند. یا خودشان سرور smtp ، دارند و می توانند مستقیما ایمیل ارسال کنند و یا باید مشخصان یک میل سرور معتبر را وارد کنید. استفاده از روش اول تقریبا ناممکن شده است ، زیرا سرویسهای معروفی مانند یاهو و جی میل ، قبل از دریافت ایمیل ، آدرس آی پی آنرا کنترل می کنند و اگر تشخیص دهند از سرور معتبری ارسال نشده ، آنرا دریافت نمی کنند. اگر هم دریافت کنند معمولا آنرا در بخش اسپم قرار می دهند و نه در اینباکس. بنابرین شاید هیچگاه مخاطب آنرا نخواند. اگر وب سایت دارید ، پس خودتان میل سرور دارید و می توانید از مشخصات آن برای ارسسال استفاده کنید. البته در این روش نیز نمی توانید چندهزار ایمیل بفرستید. معمولا ارائه دهندگان خدمات میزبانی، محدودیتهایی را برای ارسال ایمیل در نظر می گیرند و اگر در یک روز چندهزار ایمیل بفرستید ، سرویس شما را غیر فعال می کنند.

اگر اکانت جی میل دارید، می توانید توسط آن روزانه 500 ایمیل بفرستید که تعداد قابل قبولی است. شرکتهای زیادی وجود دارند که خدمات ارسال ایمیل ارائه می دهند و تعرفه هایی در حدود 20 تا 150 دلار در ماه دارند. البته با توجه به افزایش خرید ، هزینه این خدمات بسیار ناچیز است. یکی از معروفترین سایته در این زمینه سایت ایرانی نیک است. 
اگر در ابتدای یک کسب و کار هستید، روش بازاریابی ایمیلی  را بیازمایید. آمارهای چند سایت معتبر ، نشان می دهند که اگر ایمیل هایی را به علاقه مندان کسب و کارتان بفرستید، 1% آنها اقدام به خرید خواهند کرد. بنابرین در یک برنامه تبلیغاتی ، اگر ده هزار ایمیل فرستاده شود، احتمالا 100 مشتری خواهید داشت.همواره بیاد داشته باشید که روشهای بازاریابی سنتی در حال نابودی است. پس تا دیر نشده ، سعی کنید در روشهای نوین بازاریابی مهرت کافی بدست آورید. بحرحال آینده کسب و کارتان به این موضوع بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد