مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

اندیشه شروع کسب و کار

شروع یک کسب و کار از جالب ترین عملکردهایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. بیش از 10 میلیون نفر هر ساله کسب و کاری را آغاز می کنند و در نتیجه هر ساله بیش از سه میلیون کسب و کار کوچک ایجاد می شود. کارآفرینی مزایای متعددی دارد. درک ابعاد این رقابت و طرح یک کسب و کار دقیق و کارآمد می تواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود. آیا عملکرد شما از این مراحل پیروی می کند؟ سعی کنید آنچه را که دیگران انجام می دهند بررسی کنید تا به چگونگی شروع کار پی ببرید.

سنجش میزان آمادگی برای شروع کسب و کار

با وجود اینکه کارآفرینی می تواند منجر به موفقیت های زیادی برای شما شود، ولی باید زمانی را صرف سنجش آمادگی خود برای شروع آن کنید. در کسب و کار هیچ ضمانتی وجود ندارد اما شما می توانید با طرح یک نقشه مناسب و بررسی دقیق آن شانس موفقیت خود را افزایش دهید. در ابتدا نقاط ضعف و قوت خود را به عنوان یک دارنده کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهید. به دقت به پرسش های زیر پاسخ دهید.

1- در تصمیم گیری های خود چگونه هستید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک نیازمند تصمیم گیری های سریع و پایدار هستند.

2- آیا استقامت روحی و جسمی لازم و کافی را برای شروع یک کسب و کار دارید؟ داشتن یک کسب و کار، مفید اما در عین حال طاقت فرساست. آیا می توانید هفت روز هفته روزی 12 ساعت کار و فعالیت داشته باشید؟

3-چگونه کسب و کار خود را سازماندهی می کنید؟ تحقیقات نشان می دهد طرح ها و برنامه ریزی های ضعیف عامل شکست در کسب و کار می شوند. سازماندهی موثر مالی و برنامه ریزی دقیق در یک کسب و کار می تواند از هر گونه شکستی جلوگیری کند.

4- آیا گام های شما به میزان کافی مستحکم است؟ ایجاد یک کسب و کار ممکن است شما را از لحاظ روحی خسته کند. بسیاری از صاحبان کسب و کار از قبول این همه مسوولیت سنگین دلسرد می شوند اما داشتن یک انگیزه قوی در حفظ و بقای کسب و کار به شما کمک می کند.

5-کسب و کار شما چگونه بر روابط خانوادگی شما اثر می گذارد؟ اولین سال های شروع کسب و کار ممکن است بر خانواده فشارهایی را وارد کند و تا زمانی که کسب و کار شما سود آور شود ممکن است با مشکلات مالی بسیاری مواجه شوید که چند ماه یا حتی چند سال به طول انجامد ولی در طول این مدت شما باید مطمئن شوید از حمایت خانواده برخوردار هستید.

چند نکته

دلایل زیادی وجود دارد که نتوانید کسب و کار خود را شروع کنید اما برای یک فرد توانمند، امتیازات داشتن یک کسب و کار به خطرات موجود در آن می ارزد.

1- مدیر خود هستید

2- شروع یک کسب و کار مزایایی برای شما دارد و سود آن به جای آنکه نصیب شخص دیگری شود به شما می رسد

3- پیشرفت یک کسب و کار و به دست آوردن پول بسیار لذت بخش است

4- اقدام به یک کسب و کار مخاطره آمیز می تواند جذاب و نیازمند جسارت بالایی باشد

5- ایجاد یک کسب و کار همیشه منجر به یاد گیری می شود.


دلایل شکست یک کسب و کار

چرا یک کسب و کار با شکست مواجه می شود.

موفقیت در یک کسب و کار هیچ گاه به صورت خودبه خودی یا بر اساس شانس نیست و همان طور که گفته شد این موفقیت اصولاً به سازماندهی دقیق و بصیرت فرد بستگی دارد. شروع یک کسب و کار همیشه پر ریسک است، با توجه به گزارش اداره کسب و کارهای کوچک در آمریکا، بیش از 50درصد کسب و کارهای کوچک در سال های اول با شکست مواجه شده و 90درصد آنها در پنج سال اول از بین می روند. برخی دلایل شکست کارآفرینی:

1- نداشتن تجربه

2- نداشتن سرمایه کافی

3- نداشتن جایگاهی مناسب

4- عدم وجود کنترل قوی

5- سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارایی های ثابت

6- قراردادهای اعتباری ضعیف

7- استفاده شخصی از سرمایه های تجاری

8- رشد بدون انتظار

9- رقابت

10- فروش پایین.

با بیان این موارد قصد ترساندن شما را برای شروع یک کسب و کار نداریم بلکه می خواهیم شما را برای مسیر پر فراز و نشیبی که در پیش دارید آماده کنیم. ناچیز پنداشتن مشکلات شروع یک کسب و کار یکی از بزرگ ترین موانع کارآفرینی است. در هر صورت اگر صبور باشید و به سختی کار کنید، به موفقیت دست می یابید. هیچ گاه فکر نکنید قادرید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار استفاده از راهنمایی های دیگران است. شخصی که دارای تجربیات مرتبط با کسب و کار است می تواند شما را در این امر راهنمایی کند.

یکی از عوامل در پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار تصمیم گیری است. یکی از بهترین تصمیم ها یادگیری این موضوع است که چگونه تصمیم گیرنده خوبی باشید. این امر به تعهد، درک و مهارت نیاز دارد که بسیار مهم و ارزشمند است.


آیا تصمیم گیرنده خوبی هستید

مراحل مختلف در اجتناب از اشتباهات رایج و ایجاد تصمیم گیری را بیاموزید. تصمیم گیری مهارتی است که می توانید از دیگران بیاموزید. دو نوع تصمیم گیری اصلی وجود دارد؛ 1- آنهایی که با استفاده از فرآیند خاص به دست می آید 2- آنهایی که تنها مانند یک رویداد است.


مراحل یک تصمیم گیری نافذ

اگر از 10 مرحله اصول تصمیم گیری استفاده کنید، خود را یک تصمیم گیرنده کارا در کسب و کار و زندگی خود می بینید.

1- تا حد امکان مفاد تصمیم گیری خود را تعریف کنید. آیا این واقعاً تصمیم خودتان است یا تصمیم شخص دیگری است؟ آیا واقعاً نیازمند این تصمیم گیری هستید؟ چرا این تصمیم گیری برای شما مهم است؟ چه کسی در این تصمیم گیری ذی نفع است؟ ارزش این تصمیم گیری برای شما چه میزان است؟

2- هر راهکاری را که به ذهنتان می رسد بنویسید چرا که به تصویر کشیدن راهکارهای متفاوت مهم است.

3- فکر می کنید از کجا می توانید اطلاعات مفید بیشتری به دست آورید. اطلاعات جدید منجر به راهکارها و انتخاب های بیشتری نیز می شوند. کسانی که می توانید از آنها اطلاعات به دست آورید، دوستان، همکاران، خانواده، سازمان های حرفه ای، خدمات آن لاین، روزنامه ها، مجله ها، کتاب ها و ... هستند.

4- انتخاب های خود را بررسی کنید. از منابع اطلاعاتی مشابه برای کسب ایده های خاص استفاده کنید و برای هر انتخاب معیار خاصی را مشخص کنید. هر چه اطلاعات بیشتری به دست آورید ذهنتان برای تصمیم گیری فعال تر خواهد شد.

5- ذخیره انتخاب ها. اکنون شما دارای گزینه های متفاوت هستید و زمان آن رسیده است که آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها برای شما کارایی بیشتری دارد. به دنبال انتخاب هایی باشید که این امکان را برای شما فراهم سازند تا به بیشترین امتیاز برسید.انتخاب هایی که با معیارهای شما سازگاری ندارند حذف کنید.

6- نتایج هر انتخاب را به تصویر بکشید. برای هر انتخاب باقیمانده در فهرست تان، نتایج را به تصویر بکشید، بدین صورت نقایص شما مشخص می شود.

7- یک بررسی واقعی انجام دهید. کدام یک از انتخاب های باقیمانده به واقعیت نزدیک تر است؟ هر چه خلاف آن را ثابت می کند، آن گزینه را حذف کنید.

8- کدام گزینه با شما ساز گاری دارد. اگر نسبت به تصمیمی که اتخاذ کرده اید خشنود هستید اما احساس می کنید که با اهداف شما سازگاری ندارد بدانید که تصمیم صحیحی نگرفته اید و این انتخاب برای شما کارساز نخواهد بود.

9- شروع کنید. زمانی که تصمیمی اتخاذ می کنید آن را عملی سازید. همیشه این فرصت را دارید که ذهن خود را در آینده تغییر دهید.

10- اجرا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد