مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

راههایی برای استفاده بهتر از زمان

فرق افراد موفق و ناموفق در استفاده مفید و بهینه از زمان است. اگر از زمان خوب استفاده کنید شاید در یک سال کارهایی را انجام دهید که افراد عادی در طول عمر خود قادر به انجام آن نیستند.

تمرکز
یادگیری تمرکز یک عامل کاملا ضروری برای موفقیت است. منظور ما از تمرکز آن است که وقتی کاری را شروع می کنید، آنرا ادامه دهید تا به پایان برسانید. مثلا اگر گزارشی را می نویسید در حین کار از جای خود برنخیزید ، کار دیگری انجام ندهید ، به تلفن جواب ندهید و تمامی چیزهای دیگر را فراموش کنید. فرض کنید به شما اجازه بلند شدن از جایتان را نخواهند داد ، مگر آنکه کار خود را به اتمام برسانید.

بخش مهمی از تمرکز تمرکز ذهنی است ، سعی کنید فقط در مورد کاری که انجام می دهید فکر کنید ، در مقابل این تمایل که در مورد چیزهای دیگر فکر کنید بایستید. آمار نشان می دهد که اگر کاری با تمرکز انجام نشود معمولا 4 برابر زمان بیشتری را اشغال می کند. بنابرین با تمرکز می توانید زمان انجام هر کار را به حداقل برسانید.
قبل از شروع هر کاری تمامی ابزار لازم برای آنکار را فراهم کنید تا در حین کار مجبور به ترک صندلی خود نباشید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در میان مدیران آن است که سعی می کنند چندین کار را بطور همزمان انجام دهند و این نه تنها سرعت انجام کارها را افزایش نمی دهد بلکه باعث بیشتر شدن زمان انجام کارها می شود.  پس عادت کنید که کاری را بطور کامل انجام دهید و سپس بدنبال کار دیگری بروید. با رعایت همین نکته ساده و یکساعت کار با تمرکز کامل می توانید زندگی خود را متحول کرده و خیلی سریعتر پیشرفت کنید.

انجام کارهای مشابه با هم
اگر در طول روز کارهای مشابه و تکراری دارید، تمامی آنها را جمع کرده و سپس آنها را با هم انجام دهید. اگر باید چندین تماس تلفنی بگیرید، تمامی آنها را پشت سر هم انجام دهید. اگر باید چندین فاکتور صادر نمایید تمامی فاکتورها را بطور متوالی صادر کنید. با تکرار کاری مشابه سرعت شما بیشتر می شود ، بنابرین صدور 5مین فاکتور زمان کمتری را اشغال خواهد کرد. برای انجام کارهای مشابه بطور همزمان شاید لازم باشد تغییراتی در روال کاری شرکت بدهید ، مثلا به مشتریان خود بگویید تمامی سفارشات فقط بین ساعات 4-3 بعدازظهر ارسال خواهد شد.

تمیز بودن محیط کار
آمار نشان می دهد که تمیز بودن محیط کار ، کارایی شخص را 40-20 درصد افزایش می دهد. سعی کنید این عادت را در خود بوجود آورید که هیچ چیز بی مصرفی بر روی میز کار باقی نماند و پس از استفاده آنرا به محل خود برگردانید. وضعیت میز کار شما خیلی زود بصورت عادت در خواهد آمد، یعنی اگر سعی کنید همیشه تمیز باشد ، پس از مدتی با ایجاد کمترین بی نظمی احساس ناراحتی خواهید کرد و میز را جمع خواهید کرد. و برعکس اگر میز کار شما مدتی شلوغ و بی نظم باشد به این وضعیت عادت خواهید کرد و شلوغی ، شما را ناراحت نخواهد کرد. پس سعی کنید به میز کار تمیز عادت کنید!  هر مدیر بطور متوسط 150 ساعت را در سال با جستجو بدنبال کاغذها و مدارک گم شده تلف می کند. پس اگر منظم باشید می توانید از این وقت باارزش خود برای کارهای مفیدتر مثل یادگیری استفاده کنید. بر روی تکه های کاغذ یادداشت نکنید و یک دفترچه برای چرکنویس تهیه کنید و تمامی نکاتی را که می خواهید یادداشت کنید ، در آن بنویسید.

بعضی از افراد می گویند میز کارشان نامرتب است و هرچیزی را هم که بخواهند براحتی پیدا می کنند. به این افراد باید بگوییم بهتر است حافظه خود را برای کارهای مفیدتر استفاده کنند.

یافتن قطعات بزرگ زمان
منظور ما از قطعات بزرگ زمان ، 60-120 دقیقه زمان است که در بین آن هیچ وقفه و توقفی نباشد. یافتن قطعات بزرگ زمان در محل کار بسیار مشکل است زیرا دربین کار تماسهای تلفنی و همکاران باعث می شوند نتوانید یک قطعه بزرگ زمانی داشته باشید. این قطعات بزرگ زمان معمولا صبحهای زود و شب دیر وقت در اختیار ماست. کار کردن در قطعات بزرگ زمان می تواند بازده شما را افزایش دهد. 3 ساعت کار پیوسته در صبح ، می تواند بیشتر از کل روز کاری مفید باشد.
افراد موفق همیشه بدنبال تکه های بزرگ زمان بوده اند تا کارهای خود را در آن اوقات انجام دهند.
قطعات بزرگ زمان مانند آجرهایی هستند که ساختمان موفقیت را بنا می کنند. با آجرهای بزرگتر خیلی سریعتر می توانید یک دیوار بسازید ، ولی با تکه های ریز آجر ساختن همین دیار بسیار مشکل تر است. بنابرین در طول روز بدنبال زمانی باشید که در طی آن بتوانید 2-1 ساعت بطور پیوسته کار کنید.

ساده سازی کارهای تکراری
تا حدود 10 سال پیش 15درصد مردم در روستاها زندگی می کردند و مایحتاج 85درصد دیگر را تامین می کردند. امروزه کمتر از 3درصد مردم در روستاها زندگی می کنند و همین 3 درصد مایحتاج 97 درصد را تهیه می کنند، چون راههایی یافته اند تا همان تولیدات را در زمان کمتر و با کارگر و هزینه کمتر انجام دهند. برای کارهای تکراری همواره بدنبال راههایی باشید تا کار را سریعتر، آسانتر، ارزانتر و بهتر انجام دهید. و سعی کنید اشتباهات در کار را کمتر کنید. مثلا شرکتی باید روزانه چندین نامه را برای مشتریان خود بفرستد و هر بار آدرس خود را بر روی پاکت چاپ می کند. این شرکت می تواند با چاپ برچسبهای آدرس و چسباندن آن بر روی پاکت کار خود را آسانتر سازد. یا اگر مشتریان با هر بار سفارس باید آدرس خود را بگویند تا بر روی سفارش نوشته شود ، می توان سیستم اشتراک راه اندازی کرد تا با گفتن یک شماره مشخصات مشتری چاپ شود. همیشه بدنبال ساده سازی کارهای تکراری باشید.

اختصاص وقت برای آموزش روزانه
اگر می خواهید در کار خود پیشتاز باشید ، از رقیبان خود بهتر باشید و درآمد خود را افزایش دهید ، همواره باید در حال یادگیری باشید. بطور متوسط در هر 6 سال اطلاعات در هر زمینه ای دو برابر می شود. و بنابرین باید در زمینه کاری خودتان اطلاعات جدیدتری کسب کنید و همین اطلاعات می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما گردد.

قانون کلی این است که 1 ساعت در روز را به یادگیری اختصاص دهید. در آن یکساعت می توانید به خواندن مجلات و نشریات در زمینه کاری خودتان بپردازید یا کتابهایی را برای پیشرفت تخصصی و شخصی بخوانید. اگر مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارید ، حتما به مطالعه در مورد مدیریت بپردازید. اگر با مشتری سر و کار دارید به یادگیری مهارتهای فروش بپردازید. همیشه در حال پیشرفت باشید و مطمین باشید این پیشرفت در کار و زندگی شخصی نمایان خواهد شد.

اگر رانندگی می کنید، به کتابهای صوتی و دوره های آموزشی گوش کنید. برای تهیه این نوع دوره ها می توانید به سایت مدیرسبز مراجعه کنید.  شما در یکسال بطور متوسط 300 ساعت در اتومبیل هستید و می توانید اتومبیل خود را به دانشگاه تبدیل کنید اگر همیشه دوره های آموزشی به همراه داشته باشید. اگر با وسایل نقلیه عمومی سفر می کنید ، با تهیه یک ام.پی.تری پلیر می توانید به یادگیری بپردازید.

نظرات 1 + ارسال نظر
دانیال 1392/02/29 ساعت 01:55 ب.ظ

دمت گرم من مدیر نیستم اما بدردم خورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد