مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

بهترین ایده های بازاریابی هفته




بهترین ایده های بازاریابی هفته
کارل هیاسن می گوید: "جلوتر از زمان حال حرکت کردن کار بسیار سختی است. هر بار صحنه ای را می نویسم و تصور می کنم یکی از بیمارگونه ترین مطالبی است که تاکنون نوشته ام، در زندگی واقعی اتفاقی رخ می دهد که باعث می شود مطلبی که نوشته ام معنا پیدا کند."
هیاسن که برای مدت زمان طولانی یک روزنامه نگار و یک رمان نویس بوده است، مطالب متعددی را درباره داستان گویی می داند. و در این زمینه حق با اوست که می گوید رمان نویسان همانند بازاریابان محتوا باید هم راستا با زمان خود حرکت کنند و هماهنگ با زمان خود فکر کنند (افکار به روز و مدرنی داشته باشند.) تا بتوانند در بازار پر رقابت به موفقیت دست یابند.
در سال 2014 هماهنگ با زمان حال حرکت کردن (فرزند زمانه خویشتن بودن) به معنای به روز ماندن است و همچنین به این معنا است که چگونه می توان با تغییراتی که به صورت ماهانه در بازاریابی محتوا رخ می دهد، همگام و هم سو ماند. بازاریابان محتوا به صورت مداوم عملکرد خود را ارتقاء می دهند و به همان اندازه میزان درک و شعور مخاطبان نیز افزایش می یابد. نتیجه این است که در عرصه بازاریابی یا باید عملکرد موفقیت آمیزی داشت و زنده ماند، یا اینکه به دلیل عملکرد ضعیف از عرصه رقابت خارج شد. که در این صورت بازاریابان محتوایی که بیشترین هماهنگی را با دانش روز دارند، موفق خواهند بود و در عرصه رقابت پیروز خواهند شد.
با توجه به آنچه که در موسسه محتوا Content Institute گفته می شود، احتمالاً بازاریابی محتوا در سال 2014 با تغییرات بزرگی مواجه خواهد شد. در این مقاله 5 عملکرد موفقیت آمیز که توسط مدیر عاملان، و کارشناسان بازاریابی محتوا بیان شده است، مطرح می گردد:  
1. با استفاده از مطالب کوتاه تلفن های همراه می توانید از روش های استراتژیک تر برخوردار شوید.
 
جی بائر مدیرعامل شرکت Convince & Convert می گوید: " استفاده از مطالب کوتاه می تواند جدیدترین و بهترین روش استراتژیک باشد."
با توجه به  Compendium infographic (مطالب تصویردار کوتاه یا خلاصه شده), "کیفیت و چگونگی بازاریابی محتوا با استفاده از تلفن همراه " کاربران تلفن همراه نسبت به سایر افراد به مقدار بسیار بیشتری وبلاگ گردی می کنند، اما در مقایسه با کاربران کامپیوتر و لپ تاپ صبر کمتری دارند. همچنین آنها آن قدرها که ما فکر می کنیم "دائماً در مسیر و در حال رفت و آمد" نیستند، 77% از جست و جوهایی که با استفاده از تلفن های همراه صورت می گیرد، در خانه و یا در محل کار انجام می شود، یعنی در مکانی که کامپیوتر نیز در آن وجود دارد. با این وجود میزان جست و جو های انجام شده توسط تلفن همراه همچنان 56/9 درصد بیشتر است.
 موسسه محتوا توضیح می دهد که چگونه انطباق استراتژی محتوا که از ابتدا بر پایه جست و جو توسط تلفن همراه بوده است به زودی موفقیت و یا شکست کلیه ی استراتژی های بازاریابی محتوا را تعیین می کند.
آنچه که باید انجام بدهید: موفقیت بازاریابی محتوای یک برند به مقدار زیادی به استراتژی استفاده از مطالب کوتاه در تلفن همراه بستگی دارد. مخاطبانی که از طریق تلفن همراه فعالیت می کنند، نمی توانند توجه خود را به چیز دیگری غیر از تلفن خود معطوف کنند.
2. به منظور رهبری فکر، تمرکز خود را به مطالب بلند و طولانی اختصاص بدهید.
 
فرانک استرانگ مدیر روابط عمومی شرکت LexisNexis می گوید: "مطالب طولانی  دنباله روهای بیشتری را جذب می کنند و هزینه بیشتری نیز دارند، اما همچنین نتایج بلند مدت تری را نیز در پی خواهند داشت."
محتوا با چنان سرعت زیادی رشد می کند که یک بازدیدکننده متوسط محتوا به راحتی در به مطالب به روز شده  رسانه های اجتماعی، نقل قول های انگیزه بخش و پست های 400 کلمه ای وبلاگ ها غرق می شود.
راشل پارکر، مدیر عامل و بنیان گذار Resonance Connect این مشکل را به طرز فوق العاده ای توضیح می دهد: " اینگونه نیست که تقاضاهای مطرح شده از سوی مخاطبان بیشتر شده باشد، بلکه موضوع این است که آنها در حال خرید مطلب از مزرعه محتوا می باشند."
راه حل چیست؟ در عوض مطالب طولانی تر و بیشتری را ارائه دهید. محتوایی که به شما کمک می کند تا به عنوان یک پیشگام و رهبر یک نوع طرز فکر خاص دارای عقاید محکم و مخصوص به خود باشید، با محتویات کوتاه و یا خلاصه شده بسیار متفاوت خواهد بود.
آنچه که باید انجام داد: مقالات پربار و عمیقی که دارای بیش از 2000 کلمه هستند، شما را از مطالب کوتاه و خلاصه شده جدا می کنند. اما مطالب طولانی فقط به مقالات طولانی محدود نمی شوند، بلکه فیلم های ویدیویی، اینفوگرافیک های متقابل و مینی وب سایت ها نیز در این دسته قرار می گیرند.
3. از خودتان بپرسید که محتوای رسانه ای غنی و پربار چگونه می تواند به برقراری ارتباط متقابل کمک کند.
 
باری هریگان، رئیس Pure Incubation می گوید: "ما پیش بینی می کنیم که بازاریابان برند از فیلم های ویدیویی و سایر انواع مولتی مدیا استفاده می کنند تا بتوانند روابط متقابل عمیق و پرباری را با مشتریان خود برقرار کنند."
هاریگان در ادامه می گوید که رسانه اجتماعی و سایر مطالب کوتاه شده در تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند به این منظور که مخاطبان را به سمت رسانه های غنی تری مانند مطالب ویدیویی سوق دهند. با این وجود یکی دیگر از پیشگامان در زمینه بازاریابی محتوا عقیده دارد که محتوای کوتاه شده و خلاصه شده در نهایت تبدیل به مطالب طولانی تر می شوند.
انواع گوناگون رسانه های غنی مانند فیلم های ویدیویی و gamification (به کار بردن عناصر معمولی بازی های کامپیوتری در سایر فعالیت ها به عنوان یک تکنیک بازاریابی آن لاین به منظور تبلیغ محصولات و خدمات. مترجم.) به آهستگی اما مطمئناً رشد می کنند و گسترش می یابند. موفقیت محتوای غنی و پربار و متمایز به مقدار زیادی به بودجه بیشتر بستگی دارد اما باید از آن دسته از محتوایی استفاده شود که قابلیت بر قراری ارتباط بیشتری را نیز داشته باشد.
چه باید کرد: در استراتژی محتوای خود که توسط رسانه های غنی و پر بار ارائه می شود بیشتر از سابق از همکاری مخاطبین خود استفاده کنید.
4. بیشتر از گذشته به فکر جمع آوری اطلاعات باشید، به جای اینکه فقط به خلق محتوای جدید فکر کنید.
 
میچ جوئل، مدیر عامل Twist Image می گوید: "محتوا به عنوان وسیله ای برای شخصی سازی برند، کلید اصلی خواهد بود. ما همچنین از ابزار جدیدی استفاده می کنیم تا به خودکار سازی و سازمان دهی این گونه محتوای انبوه بپردازیم."
هر بازاریاب محتوایی که در فرهنگی از خلق دائم و پشت سر هم محتوای جدید کار کرده است به شما خواهد گفت که این گونه استراتژی ها به سرعت منجر به فرسودگی شغلی می شوند. این گونه از استراتژی ها به هیچ عنوان بهینه سازی نشده اند.
در واقع بسیاری از بازاریابان محتوا بر روی گنجینه ای نشسته اند که خودشان از ان خبر ندارند: محتویات و مطالب قدیمی. جمع آوری، به روز رسانی  و تغییر کاربری محتوای قدیمی به گونه ای که دستیابی به آن برای مخاطبان اسان تر باشد روش فوق العاده ای به منظور پر کردن محتوا می باشد. تغییر کاربری محتوا نیز روش فوق العاده ای به منظور نشان دادن محتوای طولانی می باشد که به بهترین نحو برند شما را نمایش می دهد.
چه باید کرد: یکی از بهترین روش ها به منظور تغییر کاربری محتوای طولانی تقسیم کردن آن به قسمت های کوچکتر است.
ملیسا چانگ مدیر عامل شرکت PureB2B اجرای تحقیقاتی را پیشنهاد می کند که منجر به یک مقاله سفید 16 صفحه ای  می شود و به منظور ایجاد موارد زیر از آن استفاده می شود: "فیلم های ویدیویی کوتاه، اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ ها، به روز رسانی های لینکداین، نقل قول های تیم های مدیریتی و اجرایی، و قطعات اطلاعاتی کوتاه."
5. طرز فکری همانند طرز فکر روزنامه نگاران داشته باشید.
 
هانا آبازا، مدیر بازاریابی شرکت Uberflip می گوید: "در صورتی که بخواهید از امروز کار خود را آغاز کنید، باید طرز فکری همانند طرز فکر خبرنگاران داشته باشید و از طریق آن به نتایج مورد نظر یک بازاریاب دست پیدا کنید."
از نظر محتوایی دلیل خاصی وجود دارد که در این زمینه الگوی کسب و کار بر اساس عملکرد روزنامه نگاران برگزیده می شود به جای اینکه عملکرد نویسندگان محتوا در نظر گرفته شود. و احتمالاً به همین دلیل است که یاهو کیتی کوریک را به عنوان اولین مسئول روابط بین الملل خود استخدام کرد. برندهای گوناگون متوجه این مطلب شده اند که روزنامه نگاران دارای مهارت های خاصی هستند که ممکن است نویسندگان محتوا از آنها بی بهره باشند. این مهارت می تواند یافتن داستان های جالب توجه و بیان آنها به گونه ای باشد که با استفاده از آنها بتوان به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرد. با افزایش میزان تقاضاهایی که از بازاریابان محتوا می شود ، روزنامه نگاران نیز می توانند به بازاریابی محتوا نزدیک شوند.
آنچه که باید انجام داد: به مرور زمان بازاریابان محتوا باید در زمینه استراتژی، اجرا، پخش و توزیع و داستان گویی مهارت لازم را به دست آورند. اگاهی نسبت به طرز فکر و تصورات مخاطب باعث ایراد داستان های جذاب تر و با کیفیت بالاتری می شود.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد