-
سه مفهوم برای انتخاب معیارهای بازاریابی
1394/04/29 20:11
برای شناسایی فاکتورهای موفقیت و معیارهای اندازه گیری آن ابتدا باید درک درستی از اهداف شرکت خود داشته باشید. شرکت تازه تاسیسی که به دنبال وارد کردن جنس خود به بازار است مسلما" اهداف متفاوتی نسبت به شرکت بزرگی دارد که می خواهد روابط نزدیک تری با مشتریان خود برقرار نماید. اما تمام افرادی که قصد انتخاب معیارهایی برای...
-
پیشنهادهایی برای ایجاد یک کسبوکار نتیجهبخش در تابستان
1394/04/17 11:52
در گذشته در کشورمان چگونه در طول تاریخ، تجارب کسب و کار خود را به نسلهای آینده انتقال میدادند، آن هم در دورانی که نه مراکز آموزشی فعال بودند و نه دانشگاهی که بستر آموزش علم و دانش را فراهم سازد. اگر چه امروز نیز دانشگاهها از آموختن کسب و کار یا بازار به آن صورت واقعی خود غافل ماندهاند و معمولا با آموزش الگوهای...
-
درس های زندگی از بزرگ ترین میلیاردر جهان
1394/04/17 11:46
دیوید راکفلر، بزرگترین بیلیونر جهان، در جشن تولد ۱۰۰ سالگی اش گفت و گویی با مجله فوربس انجام داده که در آن گفت و گو درس های مهم زندگی اش را که طی ۱۰۰ سال زندگی به دست آورده است بیان می کند. شنیدن این تجربیات خواندنی است. سود همیشه مهم است چه در زندگی شخصی و چه در دنیای تجارت، همواره به دست آوردن سود و منافع است که...
-
موانع بر سر راه موفقیت فروش
1394/04/17 11:43
در کار هر فروشی دو مانع وجود دارد. این دو مانع ذهنی هستند. اینها عبارتند از ترس از شکست ، ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن . ترس از شکست خوردن مهم ترین تک دلیل شکست خوردن در زندگی بالغانه است. این خود شکست نیست، بلکه ترس از شکست است مجسم کردن شکست است، پیش بینی کردن شکست است که سبب می شود نتوانید در سطح...
-
کارهایی که تا قبل از ۸ صبح باید انجام دهید
1394/04/17 11:42
زندگی پر است از درگیری. ممکن است این حس به شما دست دهد که حرکت به سمت رویاهایتان غیرممکن است. اگر شغل تمام وقت و بچه هم داشته باشید، ماجرا پیچیدهتر هم میشود. پس چگونه باید به پیش بروید؟ اگر به صورت هدفمند، بخشی از روزهایتان را به پیشرفت و تعالی خود اختصاص ندهید، بیشک زمانتان در خلا زندگیای که روز به روز شلوغ و...
-
نکاتی طلایی در مدیریت زمان
1394/04/17 11:41
آیا زمانتان را به خوبی مدیریت می کنید؟ اگر شما هم مثل اکثر مردم باشید،احتمالا پاسختان مثبت نخواهد بود. شاید احساس خستگی می کنید و اغلب مجبورید تا دیر وقت کار کنید و درس بخوانید تا پروژه هایتان را تحویل دهید. شاید هم در ذهنتان در حال حرکت از بحرانی به بحران دیگر هستید و این موضوع برایتان استرس زیادی را به دنبال...
-
بهترین ایده های بازاریابی هفته
1394/04/17 11:39
بهترین ایده های بازاریابی هفته کارل هیاسن می گوید: "جلوتر از زمان حال حرکت کردن کار بسیار سختی است. هر بار صحنه ای را می نویسم و تصور می کنم یکی از بیمارگونه ترین مطالبی است که تاکنون نوشته ام، در زندگی واقعی اتفاقی رخ می دهد که باعث می شود مطلبی که نوشته ام معنا پیدا کند." هیاسن که برای مدت زمان طولانی یک...
-
10 ویژگی یک کارشناس فروش حرفه ای
1394/04/17 11:37
10 ویژگی یک کارشناس فروش حرفه ای دیگر سالهاست زمان آن گذشته که در دفتر کار خود بنشینید تا مشتری به سراغ شما بیاید . در بازار پر رقابت امروز که حتی نانوایی ها که روزگاری مجبور بودید در صف های طولانی آنها نوبت بگیرید هم به فکرراه هایی برای جذب مشتری هستند ، چاره ای نیست جز مجهز شدن به توانمندی های بازاریابی و فروش. اگر...
-
طرح بازاریابی (Marketing Plan)
1394/04/03 23:54
طرح بازاریابی شروع فعالیتهای تولیدی و سرمایهگذاری همیشه با مطالعه و برنامهریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز میکند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمیروند و یا در رقابت با...
-
بازارگرایی در شرکتهای لیزینگ
1394/04/03 23:53
مقدمه با افزایش نقش لیزینگ در توسعه اقتصادی کشورهای پیشرو، کشورهای در حال توسعه نیز با الگوبرداری از این کشورها و برای رسیدن به شرایط مساعدی همسطح آنان، به فکر استفاده از این ابزار اقتصادی افتاده و برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه برنامهریزی کردهاند. نکته مهم و تعیینکننده برای تمامی سازمانها بویژه لیزینگها،...
-
بازاریابی ویروسی حرکت سلول به سلول
1394/04/03 23:52
بازار یابی ویروسی چیست؟ اجازه دهید بحث را با تعریفی از "ویروس " شروع کنیم. ویروس، یک پوشش پروتئینی است که شامل مواد ژنتیک است. ویروس حمله کننده از پوشش پروتئینی خود برای اتصال به یک سلول سالم استفاده می کند. اولین بار که اتصال محکم و قابل اطمینانی صورت پذیرفت، ویروس مواد ژنتیک خود را وارد سلول سالم می کند و...
-
ویژگی های بازاریاب خوب چیست؟
1394/04/03 23:52
بسیاری از شرکتها و موسسات نیاز دارند که بازار یابانی استخدام کنند که علاوه بر قابل اعتماد بودن ، کارا و مفید باشند و بتوانند در فروش محصولات شرکت و بازاریابی برای شرکت موفق باشند؛ در جامعه این طور تلقی می شود که بازار یابان افرادی سطح پایین هستند که در موسسات کوچک برای جمع آوری تبلیغ به گوشه و کنار شهر می روند و با...
-
۷ راه افزایش فروش در فروشگاههای بزرگ
1394/04/03 23:51
آیا تاکنون برای خرید وتهیه ملزومات مورد نیاز خود به فروشگاههای بزرگ مراجعه کردهاید؟ بسیاری از مردم مایلند کالاهای مورد نیاز خود را به صورت هفتگی یا ماهانه از این نوع فروشگاهها تامین کنند. اما آنچه که مشخص است این فروشگاهها نیز مشکلات خاص خود را دارند و باید برای افزایش جلب مشتری و فروش بیشتر چارهای بیاندیشند. به...
-
افزایش فروش از طریق خبرنامه
1394/04/03 23:49
اولین و مهمترین چیزی که برای انتشار خبرنامه باید داشته باشید، اعتقاد به این امر است که شما میتوانید بله، شما میتوانید یک خبرنامه تهیه کنید. فقط باید آماه شروع کردن باشید. به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارید. اگر بتوانید یک نامه یا یادداشت برای شخصی بنویسید، میتوانید خبرنامه هم بنویسید. حتی از این هم ساده تر است. اگر...
-
تحول مدیریت دربازاریابی
1394/04/03 23:49
عموما در سازمانهای سنتی و سلسله مراتبی که مدیریت بازاریابی پیرو دیدگاه «فرماندهی و کنترل » است، تنها مقدار بسیار ناچیزی از ظرفیت بازار هدف به کار گرفته میشود. امروزه کسب و کارها در دورهای به سر میبرند که هر سازمانی نتواند سریعتر، ارزانتر و با کیفیت بالاتر از رقبای جهانی خود به تولید کالا یا خدمات بپردازد، از صحنه...
-
بازاریابی کسب و کارهای کوچک
1394/04/03 23:48
اگر کسب و کارهای کوچک میخواهند ضمن حفظ بقایشان ،در مسیر موفقیت نیز گام بردارند، تدوین ابعاد کلیدی بازاریابی، الزامی است. بسیاری از مالکان کسب و کارهای کوچک بر این باورند که اگر نتوانند مانند کوکاکولا۱ یا نایک۲ باشند، این بدان معنا است که در کل فرآیند بازاریابی شکست خواهند خورد. در واقع، طبقهبندیهای مختلفی وجود...
-
آسان بفروشید
1394/04/03 23:40
فرآیند بازاریابی و فروش همچون رشد یک نهال آرام و همیشگی است. روشی تحت عنوان فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را جزئی از فرآیند فروش به حساب نیاوریم. ▪ مشخصات محصول برای مشتری مهم نیست بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد آنها را توضیح دهید. مشتری هنگام خرید تلویزیون مارک آن را خریداری نمی...
-
بازاریابی داخلی
1394/04/03 23:37
بازاریابی داخلی یکی از مباحث بازاریابی است که حدود ۲۰ سال قبل به عنوان شیوه ای برای حل مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانها و ارائه خدمات با کیفیت به آنان توسط بری(BERRY) مطرح گردید. باوجود گسترش مفهوم در ادبیات بازاریابی، عملاً استفاده کمی از آن شده است. مباحث بعدی که در زمینه بازاریابی داخلی انجام پذیرفت بیانگر...
-
فروشنده واقعی بیمه ؟
1394/04/03 23:34
یک جوان ایرانی برای پیدا کردن کار ازخانه به راه افتاده وبه یکی از نمایندگی های بیمه شهر خود مراجعه می کند . مدیر نمایندگی به او می گوید بعد از سه روز آموزش تنها یک روز فرصت داری تا به طور آزمایشی در بخش میز پذیرش نمایندگی من کار کرده و در پایان روز با توجه به نتیجه کار در مورداستخدام تو تصمیم می گیرم . بعد از سه روز...
-
انتخاب کنید : عقاب یا غاز ؟!
1394/04/03 23:33
در کار بیمه، تفاوت فروشندگان بیمه در نگاه آنها به شغل شان است. همانطور که صورت ها و ظاهر فروشندگان بیمه با هم فرق دارد ، افکار و رفتارشان نیز با هم تفاوت دارند . به نوعی می شود گفت شغل نمایندگی بیمه تا زمانی که در آن مشغول به فعالیت نشوید،آن را کامل نمی شناسید. اصلآ هم آسان نیست چون گاهی بعضی ها آنقدر این شغل را پر...
-
روشهای نوین بازاریابی و افزایش فروش
1394/04/03 23:24
اکنون در دهه ای که ما زندگی می کنیم همه شرکتها از لحاظ تبلیغات و بازاریابی و هزینه نمودن بسیار زیاد در صف اول قرار گرفته اند که این مهم باعث ضربه زدن به شرکتهای نوپا و جدید الورود شده است هرگز در طول تاریخ ،رسیدن شمار زیادی از مردم به اهدافشان امکان پذیر نبوده است و فرد یا سازمانی در صورتی می تواند به هدفش برسد که...
-
22 قانون بازاریابی
1394/04/02 06:22
1:قانون رهبری (اول بودن بهتر از برتر بودن است.) 2:قانون طبقه (اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید) 3:قانون ذهن ( وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است.) 4:قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است.) 5:قانون توجه (اثرگذارترین مفهوم در...
-
6 اشتباه افراد در آغاز یک کسب و کار جدید
1394/04/02 06:21
آنچه در این مقاله می بینید حاصل تجربیات «جان اوشر» است او صدها کالا را بهینه سازی یا ابداع کرده است یکی از این محصولات یک مسواک برقی است که تبدیل به پرفروش ترین مسواک آمریکایی شد و آن هم فقط در طول 15 ماه! کسانی که با دنیای کسب و کار آشنا هستند به خوبی می دانند که این یک شاهکار است. او همچنین چندین کمپانی موفق را...
-
مشتریانی بیابید که فروشنده شما باشند
1394/04/02 06:21
چرا مردم خرید می کنند 84 درصد از کل فروش در آمریکا نتیجه تبلیغات شفاهی است. وقتی که فروش کالایی به شدت افزایش می یابد قسمت زیادی از این افزایش فروش مربوط به توصیه مشتریان کنونی به مشتریان آینده است مثلاً اگر فردی کالای شما را بخرد و از آن راضی باشد او آن را به همکاران، هم دوره ای ها، همکلاسی ها و خلاصه دوستان و...
-
بیست گام اساسی در فروش بیمه های عمر
1394/04/02 06:20
این مقاله توسط آقای علیرضا صادقی (نماینده فروش بیمه عمر ) جهت انتشار ارسال گردیده که در همینجا از ایشان سپاسگذاری می کنیم. ۱- شناخت بیمه نامه و داشتن اطلاعات از جزییات هر موضوع، آگاهی شما را به اجزای آن، کامل تر می کند و بر توانایی های شما می افزاید. بنابراین لازم است کاملاً از جزییات بیمه نامه عمر پیشنهادی تان باخبر...
-
تاثیر دکوراسیون مناسب محل کار در افزایش کارایی
1394/04/02 06:17
دلایل بسیار زیادی وجود دارند تا شما را قانع کنند که دکوراسیون داخلی محل کار خود را مرتب نگه دارید.با نکتههای جالبی در مورد سازماندهی با محیط کار فعلی خود آشنا شوید: به نظر میرسد که یکی از خصوصیات افراد پرمشغله، برخورداری از دفترهای کار آشفته و شلوغ است. وقتی که محیط کار شما کثیف شود و اسناد و مدارک درهمریخته شود،...
-
چگونه یک فروشنده ی بیمه ی موفق باشیم؟
1394/04/02 06:16
همه میدانند که ردشدن در حرفهی فروشندگی بیمه، یکی از واقعیتهاست. این "ترس از ردشدن" است که در وهله اول، سبب میشود افراد بسیاری شغل فروشندگی بیمه را در همان ابتدای کار، رها کنند! همه ما میدانیم که ردشدن نامطلوب است و سبب تضعیف روحیه میشود و دلیل اصلی شکست بسیاری از فروشندگان بیمه است. بنابراین بیایید از...
-
7 رمز پنهان برای فروش موفق
1394/04/02 06:13
طــــی سالها، ما برای شناسایی مسیرهای بی شماری که برای فروش وجود دارد، تلاش بسیار کرده ایم: گوش دادن به صدها نوارصوتی و تماشای فیلمهای ویدیوئی فروش. امروز هم، هنوز هنگامی که از ما، درمورد افزایش مهارتهای فروش سوال می شود، حقیقتاً پاسخ ما به طور حیرت آوری، بی اندازه ساده است. ما دریافته ایم که هفت رمز پنهان برای فروش...
-
بخشهای مهم بیمهنامه کداماند؟
1394/04/02 05:51
یکی از مهمترین مشکلات و علل شکایات مردم از شرکتهای بیمه ناشی از عدم توجه آنها به شرایط بیمهنامه و میزان تعهدات شرکت بیمه است؛ برخی قسمتهای بیمهنامه مهمترند و لازم است آنها را با دقت بیشتری بخوانیم و به خاطر بسپاریم. اغلب مردم در هنگام خرید انواع بیمهنامهها از منابع مختلف پرس و جو میکنند و سعی میکنند...
-
۱۲ راز موفقیت
1391/11/02 22:45
خبر درگذشت «استیو جابز»، جادوگر اپل، بدون شک یکی از مهمترین اخباری بود که دوستداران فنآوری اطلاعات شنیدند. آقای اپل در اثر متازتاز سرطان پانکراس دچار ایست تنفسی شد و در ۵۶ سالگی درگذشت. او در طول ۳۵سال فعالیت حرفهای خود، همواره موفق بود و بیشک برای رسیدن به این موفقیت از رموزی استفاده میکرد که شاید کمتر کسی از...