مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

ویژگی مدیران بهره ور

آیا شما مدیر کارآمد و بهره وری هستید؟ آیا می دانید مدیران بهره ور چه ویژگی هایی دارند؟ در مقاله حاضر به 25 ویژگی مدیران بهره ور که در پی می آید توجه کنید و هر کدام از این ویژگی ها که در شما وجود دارد علامت بزنید این ویژگی ها چنین اند؟


1- فرهنگ سازمانی،فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می کند.

2- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکه ای دارد.

3- به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج می نهد.

4- کارکنان را به کاربرد گوناگون دانش تشویق می کند.

5- به هم افزایی در فکر و عمل اعتقاد قلبی دارد.

6- زمینه های اصلاح نگرش ها، مهارت ها و افزایش دانش خود و کارکنانش را فراهم می آورد.

7- صلاحیت های حرفه ای و فنی دارد (در خصوص حرفه خود،شانه به شانه آخرین فنون حرکت می کند.)

8- در پی اصلاحات است و می داند اصلاحات را از کجا آغاز و در کجا متوقف کند.

9- همواره در پی شکوفایی استعدادهای خود و کارکنانش است.

10- برای روشن ماندن موتور سازمانش همواره خود انگیخته و پرانگیزه عمل می کند و کارکنان را انگیزه مند می سازد.

11- پیش قدم و خود آغازگر، خود پیش برنده، خود ناظر و خود ارزشیاب است و دیگران را نیز به این امر دعوت می کند.

12- رویارویی با مشکلات را دوست دارد و می خواهد قابلیت های خود و کارکنانش را در این زمینه ها بیازماید.

13- هدف گرا، فرآیندگرا، پیشرفت گرا و توفیق گراست.

14- چشم انداز مشارکتی دارد و افکارش را با کارکنان در میان می گذارد و از اندیشه های خوب آنان برای ارتقای سازمان بهره می جوید.

15- موازنه های معقولی بین استعدادها و انتظارات،قابلیت ها و امکانات و... برقرار می کند.

16- مدیریت اختلاف را به معنای واقعی می شناسد و برای مشاجرات از طریق مذاکره و تعامل عمل می کند.

17- کارها را به نحو اثر بخش واگذار می کند (وظایف و مسوولیت ها و اختیارات مناسب را به طور صحیح، منطقی و به روشنی تعریف می کند.)

18- برای رفع تنگناها و محدودیت ها، خلاءها و نارسایی ها بی وقفه می کوشد و فرصت ها و تهدیدها را به خوبی می شناسد.

19- تدابیر پیشگیرانه و تصحیح کننده را به خوبی تنظیم و اعمال می کند.

20- پیوسته بر پیشرفت کار طراحی، برنامه های عملیاتی، بودجه ها و هزینه ها نظارت دارد و به هدایت ، نظارت و ارزشیابی مستمر کلیه امور می پردازد.

21- نوآوری و خلاقیت را در تمام سطوح کارکنان تشخیص می دهد و زمینه های پرورش و گسترش این خلاقیت ها را فراهم می آورد.

22- بحران ها را می شناسد و در اوقات بحرانی با شاخص ها و پیچیدگی های معلوم و نامعلوم با قاطعیت و مهارت برخورد می کند.

23- در برنامه ریزی های راهبردی سازمان، کار گروهی و بازخورد گرفتن از بدنه را یک اصل می داند.

24- به فناوری ارتباطات و توسعه معقول و متناسب آن در سازمان معتقد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد