مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

آموزش بازاریابی - قسمت سوم

آیا با یک زنگ تفریح ارزشمند موافقید ؟

از خود سئوال کنید که چرا تاکنون ثروتمند نشده‌اید؟ همه دلایلی را که ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید. بعد تک تک جواب‌هایتان را برای کسی که شما را می‌شناسد بخوانید و نظرش را بپرسید. از اینکه می‌فهمید که بیشتر پاسخ‌هایتان بهانه‌هایی بیش نیست تعجب خواهید کرد.

مارک فیشر، پیرمرد میلیونری که با سئوال خبرنگار جوانی که از راز میلیونر شدن مواجه شده بود، پرسید «چرا تا حالا ثروتمند نشده‌ای ؟»

پول وسیله‌ای است برای مبادله کار شما بصورت تولید و خدمات، با تولیدات و خدمات دیگران.

قبل از رواج پول معاملات به صورت پایاپای انجام می‌شد. در معاملات پایاپای مردم بدون وجود پول به عنوان واسطه، محصولات و خدمات خود را مستقیما با محصولات و خدمات دیگران مبادله می‌کردند. با پیشرفت تمدن معاملات پایاپای کارآیی‌اش را از دست داد و مردم از واسطه‌ای بنام سکه، که کل جریان معاملات را تسریع و آسان می‌کرد، استفاده کردند. امروزه ما کار می‌کنیم و در قبال آن پول می‌گیریم و بعد با این پول نتایج کار دیگران را می‌خریم.

ارزش هر کالا مبلغی است که برای آن پرداخت می‌شود. محصولات و خدمات ارزشی جدا از آنچه مردم برای آنها می‌پردازند ندارد و بنا بر این همه ارزش‌ها نسبی و فردی است و بستگی به افکار، احساسات، طرز تلقی خریدار در موقع خرید کالا دارد.

به زبانی ساده‌تر، درآمد شما نتیجه ارزشی است که دیگران برای کارتان قایلند.

نحوه عملکرد بازار کار ساده‌ای است. به شما همیشه بر اساس سه عامل پول پرداخت می‌شود:

1) کار شما 2) نحوه انجام آن 3) سختی جایگزینی شما با فرد دیگری.

به خاطر داشته باشید که میزان درآمدتان بستگی مستقیمی با کمیت و کیفیت فعالیت شما در مقایسه با کار دیگران و نیز ارزشی دارد که دیگران برای این فعالیت شما قایلند.

پول یک معلول است، نه علت. کار یا فعالیت شما برای افزایش ارزش محصولات و خدمات علت است و حقوق، اجرت یا دستمزدتان معلول.

اگر بخواهید به معلول افزوده شود، باید به علت بیفزائید.

برای افزایش درآمد باید ارزش کار و خدماتتان را افزایش دهید.

برای کسب درآمد بیشتر باید اطلاعات، مهارت‌ها و عادات کاری‌تان را بهبود ببخشید. همچنین باید سخت‌تر، طولانی‌تر و خلاقانه‌تر کار کنید، به نحوی که نتایج بیشتری از تلاش‌هایتان بدست آورید. گاهی باید همه این موارد را با هم انجام دهید. بالاترین درآمد در اجتماع متعلق به افرادی است که دایما سعی در افزایش مهارت خود در یک یا چند مورد از موارد فوق را دارند تا ارزش کارشان را افزایش دهند.

نفس عمیقی بکشید و همزمان چشم‌های خود را ببندید، به گفته‌های بالا کمی فکر کنید و ببینید تاکنون چقدر افرادی را که می‌شناسید درگیر چرخیدن به دور خود در زندگی روزمره‌شان دیده‌اید که به دلیل در نظر نگرفتن اصول ساده بالا بوده ؟!!

چشم‌های خود را باز کنید و تصمیم بگیرید که راه رفته آنها را تجربه نکنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی 1391/08/12 ساعت 05:12 ب.ظ

چندان موافق نیستم.کسانی که درمدت کمی پولدار شده اند مثل موسس فیس بوک و گوگل عمدتا دارای تفکری خلاق بوده اند.تلاش زیاد و ... چندان مهم نبوده!مهم خلاقیت و هوشمندی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد