مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

مدیر آگاه

آموزش بازاریابی برای مدیران - مدیر آگاه

چگونه به شغل خود علاقه مند باقی بمانیم

خیلی از مردم از شغل خود راضی نیستند.

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که افراد به شغل خود بی علاقه باشند و شب ها با کوله باری از فشار روحی و استرس به خانه بروند.استرس موجب می شود فرد بی حوصله و بدخلق شود و نتواند رابطه ی خوبی با خانواده خود برقرار کند.

این روزها یافتن فرصت های شغلی از همیشه دشوارتر شده است.این یکی از دلایلی است که باعث می شود افراد در کاری که اصلاً دوست ندارند باقی بمانند. واقعیت این است که کنار آمدن با مشکلاتی مثل فقر و گرسنگی بسیار دشوارتر از انجام کاری است که به آن علاقه نداریم

بعضی دیگر از مردم هم به خاطر بی صبری و بیقراری از شغل خود رضایت ندارند. آنها به خاطر کمبود تحرک و جنب و جوش در محل کار، از شغل خود خسته می شوند.

البته راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد، راه هایی که به کمک آن می توانید علاقه و اشتیاق را به کار، در خود حفظ کنید. در این مقاله به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

1. همیشه به جنبه های مثبت کار نگاه کنید.

اکثر ما عادت داریم که همیشه جوانب منفی را ببینیم. یک استراحت کوتاه، یا شاید هم یک مسافرت، می تواند به شما این فرصت را بدهد تا درمورد مسائل کاری خود بهتر فکر کنید. باید رفتارهای خودتان را در برابر کارتان خوب بررسی کنید. گاهی اوقات استرس باعث می شود نتوانید همه ی جوانب را به خوبی بسنجید.

برخورد مثبت به همه چیز، زندگی شما را راحت تر و خوشایندتر می کند. پس همیشه به آینده خوش بین باشید.

2. با همکارانتان صمیمیت برقرار کنید.

یکی از دلایلی که گاهی اوقات باعث می شود فرد علاقه و اشتیاق خود را به کارش از دست بدهد، این است که رابطه ی خوبی با همکاران خود ندارد. مردم معمولاً تلاش می کنند تا در محل کار جدی باشند، چون کمال گرا هستند، اما نمی دانند که این مسئله باعث نمی شود که تنها وگوشه گیر باشند.

یکی از دلایلی که می تواند شما را سالهای سال به شغلی مشغول و پایبند کند، همکارانتان هستند. شما تا زمانی می توانید اشتیاق و علاقه تان را به کار حفظ کنید، که بتوانید رابطه ی خوبی با همکارانتان برقرار کنید.

3. با بالادستان خود گفتگو کنید.

وقتی تنها هدفتان گرفتن ترفیع باشد، علاقه و اشتیاقتان به کار کمتر خواهد شد. اگر می خواهید برخی سیاست های شرکت را برای خود روشنتر کنید، باید بتوانید آزادانه با بالا دستانتان گفتگو کنید و آنها را از نقطه نظرات خود آگاه کنید. این یکی از بهترین راه ها برای سرعت بخشیدن به تغییر وضع موجود و پیشرفت در کار است.

4. اگر این کار را نداشتید چه می شد؟

وقتی علاقه و اشتیاقتان را به کار از دست می دهید، یکی از بهترین سوالاتی که  می توانید از خودتان بپرسید این است که اگر اینجا کار نمی کردید، چه می شد؟ مردم معمولاً فکر می کنند که که خوب اگر این کار را نداشتند حتماً جای دیگری مشغول کار دیگری بودند. اما واقعیت را باید بپذیرید. باید بپذیرید که کارتان این است و اگر این کار را نداشتید ممکن بود حتی بیکار بمانید!

5. در سایر فعالیت های شرکت هم همکاری کنید.

برای کارها و رویدادهای فوق العاده شرکت داوطلب شوید. ترتیب دادن مهمانی برای تنوع می تواند ایده جالبی باشد که هم خستگی شما را درمی آورد و هم علاقه تان را به کار کردن بیشتر می کند.

6. محل کارتان را زیبا کنید.

برای زیباتر کردن محل کارتان می توانید از گل و گیاه، تابلو و اشیاء تزئینی دیگر استفاده کنید. زیبا بودن محل کار، شما را به کار کردن مشتاق تر می کند. می توانید تصاویری از اعضای خانواده تان را روی میز کارتان بگذارید، تا همیشه یادتان ماند که فقط برای خودتان کار نمی کنید.

خوشبختی و خوشحالی به دیدگاه و درک شما برمی گردد. مشتاق و علاقه مند بودن به کار، بستگی به رفتارهای خود شما دارد. پس مثبت فکر کنید، مثبت عمل کنید و شادتر زندگی کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم پارسا 1392/09/30 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام

تشکر می کنم بابت مطالب بسیار مفید و خوبی که در سایتتون ارائه داده اید .



باتشکر فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد